Ondernemers hebben soms tijd te kort om hun bedrijf draaiende te houden. Tijd is geld en in tijden van crisis kun je alle middelen gebruiken om zo efficiënt mogelijk te werken. Dan komt in veel gevallen al snel de techniek om de hoek kijken. Met name de digitale technologie is dan een uitkomst. Bijvoorbeeld wanneer er een rittenregistratie bijgehouden moet worden van het aantal kilometers die zakelijke auto’s maken. De regel luidt dat een zakelijke auto niet meer dan 500 km mag rijden voor privédoeleinden. Het is zaak dat je aan de Belastingdienst kunt laten zien dat je je daadwerkelijk aan deze regel houdt. 

Met een slimme rittenregistratie van RouteVision is dit een stuk sneller en beter te doen. We leggen het in deze blog verder aan je uit. 

Rittenregistratie makkelijk gemaakt door RouteVision

Je maakt het jezelf als ondernemer zoveel makkelijker wanneer je kiest voor een rittenregistratie die automatisch is. Dat noemen we ook wel de slimme rittenregistratie of een slim systeem. Deze vorm van registreren is snel en foutloos. Dat laatste kan niet gezegd worden van de ‘boekje-met-pen’-systematiek, die nog zijn basis vindt in de dashboardkastjes van talloze zakelijke auto’s. Waarom hebben zoveel ondernemers nog geen digitaal systeem? We schrijven toch ook niet meer handmatig een bon uit aan onze klanten? Zoveel meer andere zaken zijn ook al gedigitaliseerd binnen een bedrijf. Wellicht heeft het te maken met het feit dat er heel lang geen geschikt alternatief was voor handmatige verwerking. Het registratiesysteem van RouteVision is het geschikte systeem waar veel ondernemers opgewacht hebben. Dit vanwege drie redenen: 

  1. Het systeem zorgt voor een automatische registratie van de kilometers. Dit neemt veel administratief werk uit de handen van je medewerkers, dus niet meer: ‘nog even vlug de kilometers noteren, zodat we verder kunnen’.
  2. Er komt een track & trace functie met deze rittenregistratie. Daarmee is het mogelijk om de route van de auto’s te zien. Je zou kunnen zeggen route + vision = efficiency, want het is mogelijk om te sturen op inefficiënte routes die je medewerkers eventueel rijden, bijvoorbeeld naar je vaste klanten. 
  3. Er rolt gemakkelijk een overzicht uit de computer waarop je kunt zien hoelang je auto’s op locatie waren. Dat kan helpen bij eventuele disputen met klanten, wanneer ze bijvoorbeeld aangeven dat je medewerkers minder uren op locatie waren dan het aantal waarop je factuur gebaseerd is. 

Conclusie

Kortom, dit zijn stuk voor stuk verschillende punten die veel ondernemers weten te overtuigen om het slimme registratiesysteem in hun bedrijfsvoering in te passen. Wil je meer weten over dit systeem? Surf dan even naar routevision.nl